Fundusze Europejskie Warmia i Mazury 2021-2027

Fundusze Europejskie Warmia i Mazury 2021-2027

Scroll Indicator
Biuletyn Informacji Publicznej Kontakt    

Wymiary uważności! - projekt wsparcia uczniów, nauczycieli i rodziców dwóch szkół podstawowych w Giżycku

Fala

 

 

Logotypy

 

 

Myślą przewodnią łączącą wszystkie etapy realizacji projekt jest UWAŻNOŚĆ/MINDFULNES - trening uważności skoncentrowany na umiejętności skupienia uwagi, koncentracji, uspokojenia myśli, uczniowie i rodzice przejdą trening MBSR, a nauczycieli uzyska kwalifikacje do prowadzania treningu, przez co działanie będzie kontynuowane po zakończeniu świadczenia wsparcia. Koncepcja o wysokich walorach skuteczności udokumentowana naukowo, który w sposób kompleksowy realizuje potrzeby zapisane w diagnozach potrzeb edukacyjnych dla obu szkół, zatwierdzony przez organ prowadzący w marcu 2024 roku. W diagnozach określono trzy główne obszary interwencji nakierowane na polepszenie sytuacji edukacyjnej uczniów w obszarach kształtowania: kompetencji i umiejętności w zakresie nauk ścisłych i przyrodniczych, umiejętności podstawowych i przekrojowych treści edukacyjnych na ich praktyczne zastosowanie w codziennym życiu, jako drugi obszar interwencji wskazano rosnące zapotrzebowanie na programy całościowe kształtujące kompetencje społeczne, interwencje zmierzające do minimalizacji skali przemocy rówieśniczej, aktów osobistej agresji, co zostało zaadresowana poprzez wybór podejścia mindfulness/uważności, oraz trzeci obszar potrzeb interwencji terapeutycznej w szkołach dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych z orzeczeniami i opiniami z poradni pedagogiczno-psychologicznych, w związku z licznymi barierami utrudniającymi dostęp dzieciom w Giżycku do tego typu profesjonalnej pomocy.

 

Celem projektu jest podniesienie kompetencji kluczowych, przekrojowych i podstawowych  zgodnych ze „Zintegrowaną Strategią Umiejętności 2030” 80 (40K i 40M)uczniów z SP1 w tym 40 ze SPE oraz 80 uczniów (40Ki 40M) SP3 w tym 40 ze SPE, poprzez realizację projektów naukowych w obszarze matematyki, fizyki, chemii, biologii, nauk przyrodniczych, udział w edukacji finansowej, proekologicznej, w działaniach społecznych, szkolenia z zakresu działa antydyskryminacyjnych oraz treningu uważności, zajęcia indywidualne wykorzystujące zakupione w projekcie sprzęty np. do terapii Biofeedback, podniesienie kwalifikacji kadry dwóch szkół podstawowych (45 osób) poprzez podniesienie ich kwalifikacji i kompetencji zawodowych poprzez udział w szkoleniach zewnętrznych, udział tworzeniu sieci monitoringu, superwizjach, szkoleniach rady pedagogicznej oraz podniesienie kompetencji rodzicielskich w zakresie pozytywnej dyscypliny oraz przez trening uważności w grupie minimum 80 (50K i 30M) rodziców.

 

Zadania w ramach projektu to:

  1. Nauka to lubimy (realizowane będą dwa projekty edukacyjne pn. „Woda”, „Kuchnia molekularna”);
  2. Uważna szkoła (realizowane będą dwa projekty edukacyjne: „Uważnie z naturą”, „Uwaga pieniądze”);
  3. Uważne wsparcie psychologiczne rodzin w SP1 (warsztaty dla uczniów wraz z opiekunami prawnymi oparte są na skuteczności metody nazywanej treningiem uważności, ze szczególnym uwzględnieniem niwelowania deficytów i umożliwiające lepsze funkcjonowania uczniów w środowisku szkolnym i domowym);
  4. Uważne wsparcie psychologiczne rodzin w SP3 (warsztaty dla uczniów wraz z opiekunami prawnymi oparte są na skuteczności metody nazywanej treningiem uważności, ze szczególnym uwzględnieniem niwelowania deficytów i umożliwiające lepsze funkcjonowania uczniów w środowisku szkolnym i domowym);
  5. Uważny nauczyciel w SP 1 (specjalistyczne doskonalenie kompetencji zawodowych nauczycieli);
  6. Uważny nauczyciel w SP 3 (specjalistyczne doskonalenie kompetencji zawodowych nauczycieli).

Grupy docelowe: Wymiary uważności to projekt skierowany do 160 uczniów, realizujących obowiązek szkolny w Szkole Podstawowej nr 1 i Szkole Podstawowej nr 3  w Giżycku, ich rodziców/ opiekunów prawnych (minimum 80 os.), oraz nauczycieli (45 os.), którego celem jest wsparcie dobrej jakości edukacji o równym dostępie i tworzenie warunków dla edukacji włączającej.

 

W rezultacie utworzone zostanie kompleksowy i efektywny program wsparcia dla uczniów SP1 i SP3  w okresie trwania projektu zgodnego z diagnozą, którego głównym skutkiem będzie polepszenie sytuacji edukacyjnej i rozwojowej uczniów realizujących projekt. Dzięki uzyskaniu nowych kompetencji i kwalifikacji zawodowych przez kadrę obu placówek oraz zakup sprzętu do terapii wsparcie projektowe w szczególności kierowane do dzieci ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi będzie kontynuowane po wygaśnięciu finansowania projektowego.

 

Wskaźnik produktu:

  1. Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem w zakresie edukacji włączającej: 2 szt
  2. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem: 45 osoby
  3. Liczba obiektów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami: 2 obiekty
  4. Liczba objętych wsparciem podmiotów administracji publicznej lub służb publicznych na szczeblu krajowym, regionalnym lub lokalnym: 2 podmioty
  5. Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem: 80 osób
  6. Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem: 160 osób
  7. Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, którzy zostali objęci usługami asystenta: 16 osób
  8. Liczba osób: rodziców uczniów i ich opiekunów prawnych objętych wsparciem w postaci udziału w treningu uważności oraz szkoleniu z pozytywnej dyscypliny: 80 osób
  9. Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem: 2 podmioty
  10. Liczba uczniów Szkoły Podstawowej nr 1 w Giżycku objętych wsparciem w projekcie: 80 osób
  11. Liczba dzieci/uczniów Szkoły Podstawowej nr 1 w Giżycku o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem: 40 osób
  12. Liczba uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 w Giżycku objętych wsparciem w projekcie: 80 osób
  13. Liczba dzieci/uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 w Giżycku o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem: 40 osób

Wskaźnik rezultatu:

  1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu: 36 osób
  2. Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu: 128 osób
  3. Liczba osób: rodziców uczniów i ich opiekunów prawnych, która podniosła kompetencje rodzicielskie w zakresie uważności oraz pozytywnej dyscypliny: 32 osoby
  4. Liczba uczniów Szkoły Podstawowej nr 1 w Giżycku, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu: 64 osoby
  5. Liczba uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 w Giżycku, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu: 64 osoby

Wnioskodawcą jest Gmina Miejska Giżycko, a projekt realizowany jest przez Szkołę Podstawową nr 1 i Szkołę Podstawową nr 3 w Giżycku.

 

Wartość projektu: 817 630,00 zł

Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 735 867,00 zł

 

Zadanie pn. Wymiary uważności! - projekt wsparcia uczniów, nauczycieli i rodziców dwóch szkół podstawowych w Giżycku wspófinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027, Priorytet FEWM.06.00 EDUKACJA I KOMPETENCJE EFS+, Działanie FEWM.06.03 Edukacja ogólnokształcąca